Wednesday, June 29, 2011

THE RED WARRIORS VS PELITA JAYA.. 9 JULAI 2011 STADIUM SULTAN MUHAMAD KE-IV

Wednesday, June 29, 2011
KOTA BHARU – Penyerang utama kebangsaan, Mohd Safee Sali antara pemain yang akan mengesahkan tempat beraksi untuk pasukannya, kelab Pelita Jaya dari Indonesia bagi perlawanan persahabatan antarabangsa menentang Kelantan di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu pada 9 Julai ini.

Selain Mohd Safee, kelab yang dikemudikan oleh Misha Ravodic juga bakal mempertaruhkan beberapa tonggak importnya seperti Christopher Doig (Scotland), Juan Andres Nohuera Ramirez (Paraguay), Dramane Coulibaly (Mali), Troy Hearfield (Australia) dan Jhon van Beukering dari Belanda.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Datuk Afandi Hamzah selepas kejayaan menganjurkan perlawanan persahabatan di antara skuad kebangsaan menentang Myanmar baru-baru ini, pihaknya sekali lagi bersedia menganjurkan perlawanan persahabatan bertaraf antarabangsa di Kota Bharu.

“Perlawanan ini pasti menjanjikan aksi yang menarik kerana bakal menemukan penyerang kelab Pelita Jaya, Mohd Safee Sali dan penyerang berbisa Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha dimana mereka merupakan rakan sepelatih dalam skuad kebangsaan ketika ini.

“Perlawanan persahabatan ini diadakan bertujuan untuk menghargai sokongan peminat bola sepak Kelantan yang sentiasa berdiri teguh memberi sokongan kepada pasukan sepanjang musim ini. Selain itu, perlawanan ini juga dijangka menarik minat rakyat Indonesia yang bekerja di negeri ini.

Norshahrul Idlan Talaha
“Untuk itu, sebanyak 3,000 keping tiket perlawanan tersebut akan diagihkan secara percuma ketika majlis Karnival The Red Warriors (TRW) di Machang pada 2 Julai yang akan dihadiri oleh Perdana Menteri Malaysia, YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak,” katanya dalam sidang media, semalam.

Menurutnya, bagi peminat yang menyimpan dua keratan tiket perlawanan Kelantan menentang Perak (14 Jun) dan Malaysia menentang Myanmar (18 Jun), mereka hanya perlu hadir ke pejabat Kafa untuk menukarkan keratan tiket tersebut dengan kad jemputan.

“Mereka yang mempunyai keratan tiket tersebut boleh mengemukakan kepada pihak Kafa selewat-lewatnya pada 7 Julai. Sekiranya mereka hanya mempunyai satu keratan tiket sahaja, mereka perlu membayar separuh harga ketika membeli tiket itu.

Safee Sali
“Kafa memperuntukkan sebanyak 15,000 tiket dijual bagi perlawanan ini. Harga tiket bagi tempat duduk terbuka ialah RM10, tempat duduk astaka dua RM12 dan tempat duduk astaka utama berharga RM20. Sementara bagi kanak-kanak bawah umur 12 tahun dibenar masuk secara percuma bagi kawasan tempat duduk terbuka,” katanya.

Sementara itu, Afandi juga turut mengumumkan Kelantan bakal menguji tiga pemain import iaitu dua dari negara Croatia dan seorang lagi dari Bosnia Hersegovina dalam perlawanan persahabatan tersebut.

“Kita buat persediaan awal (memilih pemain) sekiranya Liga Malaysia pada tahun depan membenarkan kembali penggunaan pemain import. Ini merupakan percubaan pertama kita dan saya fikir perlawanan ini cukup sesuai bagi kita menguji pemain import tersebut,” katanya.

-Sinar Harian

1 comments:

ffataah said...

akhirnya berkesudahan seri 1-1, namun Kelantan telah mempamerkan aksi-aksi menarik walaupun tanpa beberapa tonggak pemain utama...Perlawanan menyaksikan Kelantan pertama kali memperkenalkan pemain import tinggi lampai untuk musim yang akan datang...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails