Saturday, June 18, 2011

Manipulasi Emas Untuk Memaksimumkan Pendapatan

Saturday, June 18, 2011
Tidak ramai di antara kita yang memiliki emas. Tidak ramai jugalah antara kita yang tahu bagaimana menjana pendapatan melalui emas.

Ramai lagi yang beranggapan bahawa emas hanya untuk kaum wanita dan golongan kaya sahaja. Persepsi ini perlu diperbetulkan kerana sebenarnya semua orang berhak memiliki emas tidak kira lelaki ataupun perempuan, kaya ataupun miskin.



Bagaimana emas boleh dimanipulasikan bagi menjana pendapatan lumayan? Terdapat beberapa langkah untuk memaksimumkan pendapatan melalui manipulasi emas.

Langkah 1 :

Secara umumnya, beli emas dan simpan. Langkah ini boleh menguntungkan kerana harga emas yang sentiasa mengalami kenaikan. Secara purata kenaikan harga emas boleh mencapai 30% hingga 45% setahun.

Jadi jika anda membeli emas bernilai RM1,000.00 sekarang, dengan kenaikan maksimum sebanyak 45%, anda akan mendapat pulangan sebanyak RM1,450.00 pada tahun hadapan, (RM1,000 + (45% x RM1,000).

Keuntungan yang agak berbaloi berbanding pelaburan lain seperti ASB. ASB kebiasaannya mengumumkan dividen sebanyak 8% setiap tahun.

Apa pilihan anda?

Langkah 2 :

Beli emas kemudian pajak di Ar-Rahnu kemudian beli emas balik.

Masih ramai beranggapan bahawa orang yang mengunjungi Ar-Rahnu adalah orang kesempitan duit dan datang untuk menggadaikan emas mereka.

Tetapi bagi pelabur-pelabur emas, memajak emas di Ar-Rahnu adalah cara bagaimana mereka memanipulasi kemudahan Ar-Rahnu bagi menjana pendapatan berlipat ganda.

Bagaimana?

Jika anda menggunakan langkah pertama tadi anda akan memerlukan sedikit masa untuk menjana keuntungan kerana anda perlu tunggu harga emas naik barulah anda akan mendapat keuntungan. Anda juga akan mendapat keuntungan hanya jika anda menjual emas tersebut.Keuntungan yang anda dapat hanya satu bahagian sahaja.

Tetapi tidak dengan teknik memanipulasikan sistem Ar-Rahnu. Anda boleh memilih berapa bahagian keuntungan yang anda mahu bergantung kepada modal yang anda ada untuk membeli emas.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails